בריכה ללא כלור – הייתכן?

תוכן עניינים

הכלור הוא חומר רעיל וכולם יודעים זאת כיום. בעבר הלא רחוק, נעשה שימוש נרחב בכלור כדי לחטא בריכות שחייה, גם ציבוריות וגם בריכות פרטיות, אך ככל שהשנים עברו והיה ברור יותר ויותר שמדובר על חומר רעיל, יוצרו אלטרנטיבות טובות לשימוש בו. אנשים כיום לא רוצים לחשוף את עצמם ואת ילדיהם לחומרים רעילים, בטח לא במקום בו הסיכון לבליעת הרעלים גבוה במיוחד בזמן משחק בבריכה. גם השיער, העור והעיניים ניזוקים כאשר אנו שוחים בבריכות עם כלור, אז מהן האלטרנטיבות וכיצד נעשה בהן שימוש? 

הטרנד החדש שכבש את עולם הבריכות

כולנו רוצים לחיות בריא יותר ולחשוף את עצמנו כמה שפחות לרעלים במהלך היום. ניתן לראות זאת כמעט בכל תחום – אנשים בוחרים לאכול מאכלים טבעיים יותר, ללא חומרים משמרים וללא צבעי מאכל, הם בוחרים להשתמש פחות ופחות בטכנולוגיות מזיקות, שותים מים נקיים יותר, מזון שאינו מעובד, נוסעים במכונית חשמלית ובוחרים בקוסמטיקה שלא נוסתה על בעלי חיים והיא אינה מזיקה לעור. עם המודעות החדשה לאורח חיים בריא עלתה שוב ושוב השאלה מדוע אנו עושים שימוש בחומר רעיל כל כך בבריכות השחייה שלנו, והאם אין לה אלטרנטיבה? כך למעשה נולד טרנד חדש לגמרי של שימוש בחומרים שונים אינם מזיקים כדי לשמר את בריכת השחייה ללא כלור. 

כיצד ניתן לשמר בריכת שחייה ללא כלור

ישנן שיטות שונות לשימור הבריכה ללא כלור, וככל שעוברות השנים שיטות אלה רק הולכות ומשתכללות והופכות טבעיות ובריאות יותר. שיטה אחת היא שימוש בפילטר טבעי שעובד בשיטת יוניזציה. את הפילטר מתקינים על גבי המערכת הקיימת והוא זה האחראי על הזרמת חלקיקי נחושת וכסף זעירים למים המטפלים באצות ובקטריות. התכשירים השונים שמבצעים את הפעולה מסייעים לשמור על המים צלולים אפילו לשתייה וכמובן שגם לשחייה. חיבור המערכות לצנרת הנו פשוט וההפעלה שלה נעשית על ידי צג אלקטרוני קל לשימוש. 

שיטה נוספת הנה באמצעות מכשירים טכנולוגיים ייחודיים המנטרים פרמטרים שונים בבריכה בזמן אמת כדי לטהר אותה מחיידקים ומזיקים שונים. מדובר על מערכות אקולוגיות שאינן עושות שימוש בכלל בכימיקלים אלא על שיטות סינון וניהול המים באופן מבוקר וחיטוי באמצעות מערכות UV. אמנם מדובר על השקעה חד פעמית יחסית גבוהה, אך התועלת שלה לטווח הרחוק הן מבחינת השימוש והן מבחינת הבריאות רבה. 

באילו חומרים יש להצטייד על מנת להבטיח בריכה מחוטאת ללא כלור?

בעבר היה נהוג לחשוב שעבור בריכות שחייה רק כלור יהיה יעיל מספיק לחיטוי החיידקים, כיום אנחנו מבינים שניתן לחטא במגוון טכנולוגיות את הבריכה, ושלמעשה הכלור הוא זה שמזיק לבריאות. כיום ניתן להצטייד בחומרים אותם ניתן לרכוש אצל המשווקים המתאימים ולהם תו התקן המתאים לישראל. חומרים אלו, וביניהם חומרים כמו Water Choice Pool, חומרים נוזליים אותם שופכים לבריכה, מסייעים בשמירה על המים ובצמצום השימוש בכלור עד חוסר שימוש בכלל. עם זאת, כדאי לקחת בחשבון שמים אלו יש להחליף בכל כמה חודשים במקרים מסוימים ויש לקחת נושא זה בחשבון מבחינת תקציב. בכל מקרה שהוא, מומלץ להתייעץ עם בעלי המקצוע מהתחום לפני הבחירה בחומר החיטוי לבריכה. 

סיוטים בקרב ילדים ומבוגרים: גורמים ודרכי מניעה

 סיוטים הם חלומות מטרידים הגורמים לתגובות רגשיות חזקות, כמו פחד, חרדה או עצב. הם יכולים להשפיע לא רק על ילדים, אלא גם על מבוגרים. לעיתים קרובות הם משבשים את השינה ומשפיעים לרעה על רווחתם הכללית של החולמים.

MRI
צום לפני בדיקת MRI – למה זה חיוני?

כאשר מתכוננים לסריקת MRI, לעיתים קרובות נדרש צום כדי להבטיח תוצאות מדויקות. צום מסייע בהפחתת הסיכון לסיבוכים במהלך הסריקה ומבטיח שהתמונות המתקבלות ברורות ומדויקות. בצום לפני ההליך, אתה ממזער את הסיכוי להופעת חפצים בתמונות, שעלולים להפריע לאבחנה.

תזונה
מתזונה טבעית ללימודי תזונה מקצועיים – המסע לבריאות ורווחה

בעידן המודרני, יותר ויותר אנשים מתעוררים למודעות בנוגע לחשיבות התזונה עבור בריאותם ורווחתם הכללית. רבים מאמצים אורח חיים המבוסס על נטורופתיה ומזון טבעי, אורגני ומזין, מתוך הבנה שהאוכל שאנו צורכים משפיע באופן ישיר על איכות חיינו. אך מה אם נלך צעד אחד קדימה? מה אם נהפוך את האהבה והעניין שלנו בתזונה בריאה למקצוע? כאן נכנסים לתמונה לימודי תזונה מקצועיים.

מזון בריא
הסודות של אורח חיים בריא: למה כדאי לאכול מזון בריא?

תזונה בריאה יכולה לעזור לשפר את בריאות הלב שלך בכמה דרכים. ראשית, היא יכולה לעזור לך לשמור על משקל בריא. עודף משקל יכול להגביר את הסיכון שלך למחלות לב, שבץ ובעיות בריאותיות אחרות. שנית, תזונה בריאה יכולה לעזור לך להוריד את לחץ הדם שלך. לחץ דם גבוה הוא גורם סיכון עיקרי למחלות לב ושבץ. שלישית, תזונה בריאה יכולה לעזור לך להוריד את רמת הכולסטרול שלך. כולסטרול גבוה הוא גורם סיכון נוסף למחלות לב ושבץ.

בלוג
סיוטים בקרב ילדים ומבוגרים: גורמים ודרכי מניעה

 סיוטים הם חלומות מטרידים הגורמים לתגובות רגשיות חזקות, כמו פחד, חרדה או עצב. הם יכולים להשפיע לא רק על ילדים, אלא גם על מבוגרים. לעיתים קרובות הם משבשים את השינה ומשפיעים לרעה על רווחתם הכללית של החולמים.

MRI
בלוג
צום לפני בדיקת MRI – למה זה חיוני?

כאשר מתכוננים לסריקת MRI, לעיתים קרובות נדרש צום כדי להבטיח תוצאות מדויקות. צום מסייע בהפחתת הסיכון לסיבוכים במהלך הסריקה ומבטיח שהתמונות המתקבלות ברורות ומדויקות. בצום לפני ההליך, אתה ממזער את הסיכוי להופעת חפצים בתמונות, שעלולים להפריע לאבחנה.

תזונה
בלוג
מתזונה טבעית ללימודי תזונה מקצועיים – המסע לבריאות ורווחה

בעידן המודרני, יותר ויותר אנשים מתעוררים למודעות בנוגע לחשיבות התזונה עבור בריאותם ורווחתם הכללית. רבים מאמצים אורח חיים המבוסס על נטורופתיה ומזון טבעי, אורגני ומזין, מתוך הבנה שהאוכל שאנו צורכים משפיע באופן ישיר על איכות חיינו. אך מה אם נלך צעד אחד קדימה? מה אם נהפוך את האהבה והעניין שלנו בתזונה בריאה למקצוע? כאן נכנסים לתמונה לימודי תזונה מקצועיים.

מזון בריא
בלוג
הסודות של אורח חיים בריא: למה כדאי לאכול מזון בריא?

תזונה בריאה יכולה לעזור לשפר את בריאות הלב שלך בכמה דרכים. ראשית, היא יכולה לעזור לך לשמור על משקל בריא. עודף משקל יכול להגביר את הסיכון שלך למחלות לב, שבץ ובעיות בריאותיות אחרות. שנית, תזונה בריאה יכולה לעזור לך להוריד את לחץ הדם שלך. לחץ דם גבוה הוא גורם סיכון עיקרי למחלות לב ושבץ. שלישית, תזונה בריאה יכולה לעזור לך להוריד את רמת הכולסטרול שלך. כולסטרול גבוה הוא גורם סיכון נוסף למחלות לב ושבץ.