חוכמת האדמה - מרכז לריפוי טבעי - 10 עצות לתזונה משפחתית בריאה - או "המשפחה עוברת לתזונה בריאה"
דר. האושקה - Dr. Hauschka - מוצרי קוסמטיקה ביו-אורגנית  |  

הצטרפות לרשימת התפוצה




מונה:

תאריך ושעה
 

דף הבית >> מרכז לרפואה טבעית >> נטורופתיה >> 10 עצות לתזונה משפחתית בריאה - או "המשפחה עוברת לתזונה בריאה"
 
10 עצות לתזונה משפחתית בריאה - או "המשפחה עוברת לאורח חיים בריא"

ניהול אורח חיים בריא אינו דבר מובן מאליו בעידן המודרני. אלו חיים עמוסים, מעייפים, בהם אנו נחשפים לריבוי חומרים המזיקים לבריאותנו, חיים היוצרים קושי בניהול חיי בית תקינים. אנחנו עסוקים במרדף אחרי הזנב של עצמנו, אין לנו זמן לבשל, או להתעמק ברזי הבישול הבריא ובסופו של יום אנחנו לרוב עייפים מדי בכדי ליצור את השינוי.
אז מה עושים? אנו יודעים שהזמן בשל, אז איך בכל זאת מתחילים את השינוי?*

1. הורים - שימו לב לעצמכם. אתם רוצים שהילדים יאכלו בריא, שיאכלו פחות חטיפים, שישתו פחות משקאות ממותקים, שלא יאכלו מול הטלויזיה... בדקו מה אתם עושים. איזו דוגמא אתם מהווים? על מה לכם קשה לוותר בעצמכם?

2. בשלו בבית! נכון, זה לא תמיד פשוט ויש מיליון תירוצים למה לא (קל יותר לקנות מוכן, אין זמן לבשל, לא אוהב/ת לבשל וכו') אבל בסופו של יום תזונה בריאה לעולם תהייה כזו המבושלת בבית. אם תצליחו להכניס לסדר היום עוד ועוד ארוחות ביתיות - הרווח כולו שלכם. רק בבישול בבית יש לכם שליטה על איכות וכמות חומרי הגלם הנכנסים אליכם לגוף, וזה הבסיס לתזונה בריאה. אפשר גם להפוך את הבישול להנאה משפחתית משותפת - כך מרוויחים גם פעילות לילדים וגם חינוך תזונתי ממעלה ראשונה.

3. הגדילו את צריכת הירקות והפירות. כדאי לקנות פירות וירקות מסוגים שונים ואת אלו שאפשר לאכול גם ללא בישול מוקדם לשטוף מבעוד מועד ולהניח בקערה על השיש במטבח או במקרר. כך הם יהיו זמינים לנישנוש ותמיד יציצו כאשר אחד מבני המשפחה יפתח את המקרר רק כדי לראות "מה חדש"...

4. הפחיתו צריכה של חטיפים. מזונות מתועשים אינם בריאים - הם מלאים ביותר מידי סוכר/ מלח/ שמן, ולאו דווקא מהסוג שאנחנו בוחרים להכניס הביתה. חטיפים מכל סוג מלמדים את הילד "לנשנש" ומרגילים אותו לטעמים חזקים וברורים מידי. בנוסף, בכל שקית חטיף, גם הקטנה ביותר, יש כמות גדולה מהדרוש לגוף, ובסופו של דבר תמיד אוכלים יותר ממה שצריך.

5. לא תמיד חייבים קינוח. חשוב ללמד את הילדים שלא כל ארוחה מחייבת קינוח בסופה ושנישנוש של אחה"צ יכול להיות פרי או עוגיה ביתית עשויה מחומרים בריאים ואיכותיים. גם ימי הולדת אינם צריכים להיות חגיגה של עודפי סוכר, מלח ושומן. יש המון רעיונות מקוריים, בריאים, טעימים ומהנים לא פחות.

6. נסו להימנע מתוספים מלאכותיים. צבעי מאכל, חומרים משמרים, משפרי צבע וטעם ותוספי מזון אחרים הם ברובם חומרים כימיים מלאכותיים ושנויים מאד במחלוקת. למרות אישורי משרד הבריאות בארץ ובמדינות שונות ישנם מחקרים רבים המצביעים באופן ברור על קשר ישיר בין חומרים אלו למחלות שונות. לראיה: ישנם כמה תוספי מזון אשר אושרו בעבר ולאחר מספר שנים והצטברות מחקרים בעניינם הוצאו אל מחוץ לחוק. חשוב לזכור שילדים הם בעלי מימדי גוף קטנים יותר, הם עדיין בשלבי צמיחה והתפתחות ולכן השפעת החומרים עליהם גדולה יותר.
ממתיקים מלאכותיים, במיוחד, אינם מומלצים לילדים – גם לא לכאלה שצריכים לרדת במשקל. היזהרו מכותרות כמו "דל שומן" או "ללא סוכר". מזונות דלי שומן מכילים לרוב תוספת סוכר נכבדה, ומזונות ללא סוכר מכילים לרוב ממתיקים מלאכותיים.

7. קנו אריזות קטנות. כאשר אתם יוצאים לערוך קניות אל תתפתו לאריזות חיסכון ענקיות. נכון, המחיר לכל יחידה בוודאי נמוך יותר, אך בסופו של דבר אריזות אלו מביאות לכך שתצרכו יותר ממה שתכננתם, ויותר ממה שצריך.

8. היו יצירתיים. ילדים לרוב מושפעים ביותר מאופן הגשת המזון - הצלחת, הצבעים והמרקמים. נסו להפוך את הארוחות למרובות צבעים וטעמים.

9. הכינו "תוכנית פרויקט". כדאי להתחיל לערוך "יומן אכילה" של המשפחה, לרשום מהן המטרות ולקבוע סדר עדיפויות ליצירת השינויים. רישמו יעדים ליצירת כל שינוי ואת הדרכים ליצירתו, כמו לערבב אורז מלא עם אורז לבן לתקופה מסוימת ובהדרגה לעבור לאורז מלא בלבד, או להוסיף פירות לארוחת אחה"צ ובהדרגה להוריד את כמות החטיפים לאפס.

10. פשוט תתחילו! חשוב להבין שכל שינוי גדול מתחיל בצעד אחד קטן. לכל שינוי יש חשיבות. התחילו, למשל, לרכוש ולבשל דגנים מלאים בלבד, להוסיף ירקות לתפריט או לקבוע ארוחות משפחתיות, בהן כל המשפחה יושבת לאכול יחד. אל תהססו להתייעץ באיש מקצוע שיעזור להתאים את התזונה למשפחה שלכם, ולא את המשפחה לתזונה.

* רוצים לקחת את החיים שלכם בידיים? לעשות שינוי? רוצים לעבור לאורח חיים בריא ואינכם יודעים איפה להתחיל? הנטורופתים שלנו, שהם גם תזונאים טבעיים, ידריכו, יכוונו וילוו אתכם בתהליך, יספקו לכם תפריטים והרבה הרבה תמיכה

הכותבת היא דנה ביק-שנוני, נטורופתית, הרבליסטית קלינית ותזונאית הוליסטית המטפלת בקליניקה של "חוכמת האדמה"
 


שינוי תזונה, אינו רק צעד מתבקש, שעשוי להבטיח לכם לא רק בריאות, אלא גם איכות חיים משופרת, אך לפני ביצוע שינוי דרסטי, בכדי לדעת יותר ולבנות תוכנית תזונה נכונה, רצוי להיוועץ בנטורופת מנוסה שהוא גם תזונאי הוליסטי, למידע אודות המטפלים בקליניקה שלנו




 





















 

צמחי מרפא | רכישת צמחי מרפא תרופות טבעיות ותוספי תזונה | פורמולות צמחי מרפא "ראן צמחים"פורמולות סיניות "זן צמחים" | נטורופתיה | איור-וודה | פורמולות איורוודיות |
תוספי התזונה האיכותיים של אנ.אס.פי - NSP - Nature's Sunshine | לאם ולתינוק | לחמים בריאים | RAW FOOD | טופו אורגני "קדיתא" | דמיאנה - תחליף טבק טבעי | קפה אורגני | שוקולד פרא | דבש טבעי "פרחי הגליל" בעל תו תקן של מועצת הדבש | קוסמטיקה טבעית ואורגנית | קוסמטיקה איורוודית | קוסמטיקה טיפולית | קוסמטיקה אורגנית "אננדה"pukka פורמולות אירווודיות ותוספי תזונה | "דר. האושקה" | צ'יוונפראש אורגני | טחינה "אמארה" | סירופ אגבה | גרין מגמה -Green Magma | אורגנול - אנטיביוטיקה טבעית | שפעת החזירים - טיפול ומניעה | מתנות ואריזות שי | תה אולונג - תה ירוק סיני אמיתיאומגה 3 צמחית מזרעי המרווה מרושתת של חברת מרוולס - Marvalousשיפור תפקודי המוח ActivBrain | הפתרון הטבעי לתופעות גיל המעבר Femarelle | הפסקת עישון עם דמיאנה | קליניקה לריפוי טבעי | טיפולי פוריות טבעיים | סדנת ארומתרפיה | פורמולות הבית של חוכמת האדמה - לטיפול טבעי במצבים בריאותיים אקוטיים ושכיחים | הטיפול הטבעי בבעיית קשב וריכוז |
vegetable Omega 3 of Clary Sage - Salvia Sclarea by Marvalous
| הקליניקה החדשה של "חוכמת האדמה" מבחר טיפולים טבעיים מידי מטפלים מקצועיים | Fohow Haicao Gai - מוצר קלציום מדור חדש מאצות-ים | פטריות כוח סיניות בפורמולות עוצמתיות של חברת Fohow |



לייבסיטי - בניית אתרים